Bajs mot GAIS. Lejon mot stövlar.

GAIS är svåra. IFK var dåliga. BAJS!


Tänk att en sjuk Alex kan saknas så mycket. Jag sade det till mina vänner direkt innan avspark när jag möttes av beskedet. DET GÅR INTE UTAN ALEXANDERSSON! Punkt.


Tyvärr fick jag rätt. Blekt. Fantasilöst. Stora hål i laget. Inget eget spel. Ingen som vågar hålla i lädret på mitten. Inga initiativ. Massor av chanser för motståndarna. Gött med en dansk vägg i målet. Att han leder plusligan säger väl allt om vårt spel i år. Ändå ett styrkebesked att vi inte förlorar trots det dåliga spelet. Bara att hoppas att någon av de hundra skadade backarna snart kommer tillbaka - och framför allt att Gud helar Alex. AIK - Ni kommer få sota för detta...


Annars var sällskapet trevligt. Ekan, Arvid, Doff och Högga - alla i marginalen :)


Emrik är förövrigt en hjälte. När dåliga föräldrar inte hade bra skor till killen blev det stövlar trots strålande solsken. Han har 20, 21 och 23 - men inga 22. 21 var litet - 23 för stort. Skämdes lite när jag hämtade killen och de fantastiska fröknarna hade lånat ett par från någon annan. Smög in på dagis och satte på honom stövlarna, drog ner byxbenen rejält så att det inte skulle synas att det var stövlar i sommarvärmen. Sedan cyklade vi hem. Fort! (Emrik bryr sig inte ett skvatt - han älskar stövlarna. Skönt att han inte är lika fåfäng som fadern...)


Hittade dock ett par klockrena skor för 20 kronor. B&B såklart. Snygga. Välbevarade. Tuffa. Och dessutom av märket "Lejon" - med kardborre... Wow! Det var sådana som alla andra hade när jag själv var liten. Tyckte alltid att det lät så tufft med "LEJON". Fick tyvärr aldrig några. Mamma tyckte nog att det var dålig kvalitet. Hon hade nog rätt - bara att hoppas att dem blivit bättre med åren. Tuffheten har ju i alla fall bevarats - det lovar gott.


Snart helg. Blir en hel del hemligheter. Återkommer senare så ska ni få höra. I nuläget är allt så topsecret att jag inte kan avslöja något.


Håll ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0