Koppar, teologi och gryta

Tog sonen till Dagis. Tänkte att vantar är onödigt. Dum tanke! Kallt. Fick köra "varannan hands knepet". Cykla med en hand i fickan och byta en gång varannan minut. Hade ändå ingen känsel när jag kom hem, 9.00. Brukar hamna mellan 8.53 och 9.12 när jag kan sätta i gång med plugget. Beror lite på hur avlämningen går. Idag bara Emrik sprang in till de andra barnen. Utan puss. Aj, aj, aj. Gissar att han trivs och det är väl bra. Men det gjorde en hyffsad tid hursomhelst.

Härligt att solen verkar titta fram en stund - märker det knappt när man sitter och skriver teologi om kyrkan hela dagarna. Spännade att tänka att Guds församling förmedlar hopp till människor i grå vardagsmiljö - jag tror det i allafall.

Annars skalat lite potatis - blir gryta snart...

Kollat lite koppar på tradera. Samlingen börjar fullbordas, eller i allafall förändras. För visst är det så; när man hittat en grej - suktar man snart efter en ny. Enkellivsstil - lätt att säga - svårt att få till:(

Snart dags att äta. Blir gott. Sedan är det väl dags att hämta, då med handskar om inte solen håller i....:)

Kommentarer
Postat av: K A N D I

Hur smart är din höger fot? Testa den i min blogg ;)

2008-04-10 @ 12:51:54
URL: http://kandismode.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0