Tillvaron är fin

Tillvaron i kollektivet är fin. Jag kan höra hur Charlotta kör med symaskinen. Då vet jag att hon är lycklig. Hanna och hennes vänner sjunger lovsång i vardagsrummet. Gott! Emrik smyger sig på dem och kryper upp i en fåtölj. Han sitter där en stund. Tyst och förundras. Mysigt. Robert ligger väl ute i parken och glassar i solen. Skönt. Och Tessi jobbar. Bra att någon tjänar pengar och samhället. Själv inväntar jag en match. CL semi. ManU - Barca. Avkoppling - särskilt som inget av lagen har någon särskild plats i mitt hjärta. Vardagen och tillvaron i kollektivet är fin. Gud är god. Tänk allt Han låter oss få vara med om - tillsammans med Honom dessutom.


Hade en god dag. Blir bortskämd med sol nu för tiden. Härligt. Var i skolan. Lugnt. Pluggade lite på eftermiddagen. Ringde några samtal. Och mejlade några personer. Drack lite kaffe. Lekte i sandlådan med sonen. Kickade lite boll. Njöt av tillvaron. Elin kom förbi. Hon lekte med Emrik. Åter, vardagen är fin. Det gäller att ta vara på den. Gäller att inte glömma det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0