Tredje dan´ på raken

Jag erkänner. Det hände igen. Tredje gången på lika många dagar. Picknick, äta ute, mysa - kalla det vad du vill. Härligt med vänner som bjuder in en på grillparty. I dag var det folk i Krokusen. Ja, det är ett kollektiv i Mellringe. Svårt att tacka nej till sådana erbjudanden. Äta ska man ju ändå göra vid fem-sex snåret. Så det passade oss bra. Drog dit. Strålande solsken och årets första grill alltså. Kunde inte bli bättre.

Jo - förresten, skolan var bra i dag. Klassen "redovisar" ett arbete och en process om vad kyrkan är och dess roll. Har lyssnat på ett tiotal klasskamrater. Mycket spännande. Och mycket uppmuntrande. Tror att det finns hopp för kyrkan i Sverige. Kul att Han, Gud alltså, låter oss vara med i processen av en upprättad skapelse.

I kväll blir det fotboll. Inga spännande lag. Liverpool (tråkiga, defensiva och taktiska - usch jag somnar bara av orden) - mot Chelsea (köpte under en period allt dem ville för ryska pengar). Får mest hoppas på en underhållande match och god fotboll. Det bästa som skulle kunna hända nu när Gunners är ute - är väl att Barca tar hem det. Inget av de brittiska lagen unnar jag ännu en titel...

Men jag är inte bitter - det finns ju viktigare saker - som grillning till exempel. Återstår att se var det serveras mat i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0