Svåra val

Den senaste tiden har handlat om svåra val.
Tapet eller målning?
Hyllan på västra väggen eller framför fönstret?
Bauhaus eller Byggmax?
Hårt arbete och snart färdigt eller soft tillvaro och långt kaos
osv...

I dag är det dock ett annat val som gäller. Också ett svårt sådant.
Ska jag spela fotboll med grabbarna på Skälby IP eller ska jag ta bilen till Enköping (cirka 25 minuter) och se mitt kära IFK lira semifinal mot Enkköping i cupen? Med andra ord: två festligheter samtidigt. Fotboll och fotboll.

Faktorer som påverkar:
- har flängt runt mycket den senaste veckan
- får sällan se Blåvitt live i viktiga matcher
- har en hel del kartonger kvar att genomlysa, kanske kan några hinnas med om jag spelar med killarna...
- vädret ser lurigt ut
- fotboll kan jag spela på söndag igen
- det är viktigt att skapa kontakter när man är ny i stan
- troligtvis blir matchen ett singelprojekt
- Blåvitt behöver allt stöd de kan få för att nå Europa (chanserna ökar om man vinner då finalmotståndaren Kalmar i såfall med största sannolikhet ändå kommer ut i Europa då de ser ut att placera sig topp två:()
osv. osv.

Kom gärna med relevanta argument och synpunkter.


Hälsar en kille som älskar fotboll.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Följer er lite här på bloggen...timat att du startade den nu när ni börjar nytt liv.

Hoppas allt känns bra.

Vi får höras!

Kram Karin

2008-08-28 @ 14:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0