Kändisar på BVC

Var en sväng på BVC i dag. Ja, Barnavårdcentralen. Jag har lärt mig att man bara säger BVC. Ungefär som BWO, B&W eller BNP. Ja ni fattar.

Emrik skulle vägas, mätas och styckas... jag menar stickas. SPRUTA! Inte populärt.

Hur som helst. Det är inte bara vanligt folk som blir stuckna. Kändisar också! Claes Runheim, TV3 sportankare, CL fotboll, landskamper - you name it. Han med familj gick om oss i dörren till det hemska rum där ingreppet skulle ske. Jag hejade. Han hejade lite motvilligt tillbaka. Vet inte om han är trött på alla som tror sig känna honom - eller om han faktiskt bara glömt bort att hans fru som ju också var med, tillhör samma församling som vi gör... Så kan det vara. Kul i alla fall.

Mindre kul var programmmet om Josef Fritzl och tragedin i huset med inlåsta barn och övergrepp. Så mörkt. Så läskigt. Så osmakligt. Precis som att hela TVn var laddad med negativ energi.

Tur att det finns annat i tillvaron som livar upp - t.ex. alla kändisar som hänger på BVC.

Dags för lunch. Tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0