Lovsång till korven

I dag var en glädjens dag. När jag paketerad de billiga Eldoradokorvarna, nyss inköpta på Willys, hände något märkligt. De härliga avlånga sakerna. Som egentligen är till för att grillas. Men som jag gärna äter kokta. Med massor av ketchup på, fick Emrik ett rått smakprov av. Han smaskade gott. Och han började lovsjunga och dansa till korvens ära. Dessutom förkunnade han: KOÅÅV, KOÅÅV. Det är stort. Han älskar korv!


Det är med andra ord ännu en viktig upptäckt av livets goda i vandringen på vägen. Sedan tidigare har han ju förstått ett och annat av vikt. Kanske avslöjar jag några av karamellerna i bloggen framöver.


Tillsvidare får ni nöja er med glasögonmannen. Han älskar glasögon. I går var det åter dags för Christian junior. Pilotbågar som jag bar i första klass. Han verkar veta vad som väntar.



image39



Och hör och häpna. Denna kopp hittades i ett skåp väldigt nära undertecknads hem. Eller kanske till och med i dess hem. Ja, faktiskt! Det är inte glass. Det är inte Milkshake. Eller någon exotisk drink. Utan... det är kort och gott MÖGEL. Usch vad äckligt. Lite nyfiken på hur den hamnade längst in i skåpet. Vill inte ens veta vad som hänt om någon smakat på läckerheten.


image40



Ja, ja - åter dags för plugg. Kanske också kvällsmat. Varför inte, en korv eller två?!


Kommentarer
Postat av: tessi

erkänn, det var du som ställde upp koppen med kaffe i skåpet:)

2008-05-06 @ 04:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0