Minnen

Väldigt märklig helg. Varit i farfars lägenhet och tagit emot värderare. Han har ju flyttat till annat boende. Därför ska en hel del bort. Så konstigt att gå igenom någons hem. Särskilt när det tillhör en av de finaste människorna man känner till. Mycket känslor. Mycket minnen. Fastnade för några saker.

En signerad Jan Malmsjö singel - vinyl så klart. Puff en pappersdrake - KULT.

image44


Hittade också Missionskykans gamla sångbok. Härligt och friskt att läsa radikala läsarpsalmer.

Annars var nog ett nummer av Fantomen från början av 50-talet ett fynd. Julnummer dessutom!

image45


Spännande saker till trots. Foton och vaser. Porslin och prylar. Denna tavla talar för sig själv. En sådan inställning finns hos farfar - det bär jag med mig - och önskar att mitt liv också skulle kunna vara sådant. Kanske att alla prylar då kommer i skymundan. Jag tror det. Och önskar det innerligt!

Minnet till farfar. Ett långt liv med Jesus. Det kallar jag MINNE.

image46


H A L L E L U J A !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0