Pepparkakor och lussebullar

Är ledig i dag (!) - jobbar lördag (-)...

Sitter och dricker mitt förmiddagskaffe. Nybakta lussebullar och pepparkakor. Mums babba som Emrik hade sagt. Vardagslyx säger jag!

Annars har det inte hänt så mycket.

ICA betalkortet spärrat - fel kod tre gånger - blir lätt så med tusen olika koder att hålla i huvudet. Med andra ord kommer jag inte åt den härliga lönen på ett par dagar. Taktiskt - med tanke på alla räkningar som ska betalas.... NOT!

Jobbar tidigt den här veckan. Det skulle kunna innebära tisdagsinnebandy. Självklart inställt på grund av reparationer i hallen. Typiskt min vanliga otur:(

Snön smälter bort - kanske bra det - Emrik vågar ju knappt gå ut. Tror att han fått för sig att det är farligt. För han går som på glödande kol. Vissa stunder blir han ståendes helt blick stilla. Länge. Bekymrad över underlaget. Undrandes vad det är för halt, vitt, konstigt som finns under vinterkängorna. Skumma grejor barn kan få för sig.

Örebro till helgen. Men först lite adventspynt, jobb, julfbord och julfest med jobbet. Eventuellt svänger vi förbi några vänner i morgon kväll på kvällsmat. Vore trevligt.

Mindre trevligt att frun varit sjuk i veckan...

Dags att hämta posten!


PS. Varför är det så svårt att komma på saker man önskar sig i julklapp?


Kommentarer
Postat av: Robert

Tjena hejsan!



Hoppas du kunde läsa sms:et förut! Det blev ju det istället för mailet som du förstår.

Det är skrutt! Jag är inte hemma i helgen när ni kommer. Ni får ha det fantastiskt ändå!



Kram!

2008-11-27 @ 12:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0