Sorgebandet fram

En legend. En ikon. En profil. En blåvit ängel avslutar sin karriär efter säsongen.

Tack Alex för allt du givit! Kommer aldrig glömma dig. Jag reser mig upp och applåderar dig och dina insatser. (för det har du gjort så många gånger emot mig och alla andra som stått i klacken och sjungit i ur och skur.)

En av de största i svensk fotbolls historia. Kanske den bäste tvåvägspelaren i allsvenskan på länge. Nästan 20 år har han varit med. Och minnena är många. Sportsligt går det inte lyfta fram ett enskilt - det finns för många.

Däremot glömmer jag aldrig den gången jag såg Niclas Alexandersson i den kyrka som jag tillhörde på den tiden. Jag minns inget av gudstjänsten, förutom att jag satt och glodde och följde varenda rörelse hos den stora IFKidolen...

TACK - vi älskar dig, blåvite broder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0