Knäppgök

Mani eller tvångsbeteende…

 

Jag är knäpp. Åtminstone lite. Kan inte se en registreringsskylt utan att associera bokstäverna med något. Likaså om jag ser en digital klocka en viss tidpunkt kommer associationerna igång direkt. Det roliga är att tankarna kan variera och helt saknar logik…

T.ex. klockan 19:04 – påminner mig alltid om året då IFK Göteborg grundades. Eller 11:11 – då får man önska sig något.

Häromdagen såg jag en bil med RBK – 065, typ – direkt gick associationerna till den norska fotbollsklubben Rosenborg. Eller vår egen bil XAK – 064 den får mig alltid att tänka på den gamla bensinmacken TEXACO…  Vidare gammelfarfars bil – som sedan länge gått ur tiden. PZF – 354. Pater Nosters farfar. Extra kul eftersom farfar alltid bodde på Pater Nostergatan i Majorna, Göteborg.

 

Ja – så här kan det vara. Och det bara fortsätter. Så fort jag ser en skylt eller ett klockslag så snurrar tankarna på högvarv… SKUMT.

 

Ser Ni logiken? Är jag frisk? Känner någon igen beteendet? Vad gör man åt saken…?

 

Tips mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Robert

Känns mycket bra att du kommer ut med det här nu Christian! Lite känner jag igen mig men inte i samma utsträckning - inte alls... ;)

Saken är den att det är en gåva du har fått till att glädja andra med! Så släpp fram det bara och låt folk roa sig! :) Hahaha! Kram på dig brorsan!

2009-11-28 @ 20:48:40
Postat av: Hanna Undis

JAg är likadan....fast jag härleder mitt och skyller på min far...

Det är bara att spela med...



KRAMKRAM

2009-12-01 @ 09:38:03
Postat av: Lisa

Det är helt normalt, eller, jo det är det, annars är ju jag onormal, nej det går inte, det är normalt!

2009-12-02 @ 18:47:13
Postat av: Kalle

Känner igen mig till 100%. Men jag håller mig omedvetet till bara fotbollsspelare. Ibland får man vara sjukt kreativ.

2009-12-13 @ 09:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0